Профспілка працівників охорони здоров'я України

  Оплата праці

  Права працівників



Методичні рекомендації

Запорізька обласна організація профспілки працівників охорони здоров’я України

 

 

 

 

 

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ

з питань укладення колективного договору у закладах охорони здоров’я

 

 

Статтею 65 Господарського кодексу України визначено, що на всіх підприємствах, в установах, організаціях які використовують найману працю, між власником або уповноваженим ним органом і трудовим колективом або уповноваженим ним органом повинен укладатися колективний договір, яким регулюються виробничі, трудові та соціальні відносини трудового колективу з адміністрацією підприємства.

Правові засади розробки,  укладення та виконання  колективних договорів і угод з метою сприяння регулюванню трудових відносин та соціально-економічних інтересів працівників і власників  визначені Законом України "Про колективні договори і угоди".

Законодавство України надає право профспілкам представляти і захищати соціально-економічні права та інтереси працівників (ст. 3 Закону України “Про колективні договори та угоди”, ст. ст. 12, 244, 247 КЗпП України). Це право повинно бути закріплене в рішенні трудового колективу про надання повноважень профкому вести переговори і укладати колективний договір від імені всіх працівників з іншою стороною, тобто власником або уповноваженим ним органом.

Якщо в трудовому колективі діє декілька організацій профспілок, то за їхньою згодою виходити на колективні переговори можна спільно, сформувавши єдиний представницький орган пропорційно чисельності членів профспілок, або доручити вести переговори з роботодавцем тій профспілці, яка об’єднує більшу кількість працівників.

В ході переговорів, інтереси власника або уповноваженого ним органу не можуть представляти особи, що є членами виборного органу профспілки, яка представляє інтереси трудового колективу (ст. 6 Закону України “ Про колективні договори та угоди”).

Практика засвідчує, що роботодавці, як правило, рідко виявляють ініціативу або справжнє бажання до укладення колективних договорів. Тому профспілковим комітетам доцільно проявити власну ініціативу з приводу початку переговорів щодо укладення колдоговору, виклавши пропозиції в письмовій формі не раніше як за три місяці до закінчення строку дії колективного договору.

Відповідно до ст. 10 Закону України “Про колективні договори та угоди” власник або уповноважений ним орган зобов’язаний у 7-денний термін після надходження офіційної пропозиції від іншої сторони розпочати переговори.

Кінцевою метою переговорів є досягнення сторонами згоди щодо змісту колективного договору і подання проекту договору в узгодженому варіанті на розгляд зборів (конференції) трудового колективу.

Головною метою профкому на переговорах повинно бути включення в колективний договір пропозицій і зобов’язань, що забезпечать належний соціально-економічний і правовий захист працівників. Це в першу чергу стосується:

- забезпечення зайнятості, додаткових гарантій працівникам, вивільненим з

незалежних від них причин;

- встановлення норм матеріального стимулювання;

- тривалості робочого часу і часу відпочинку;

- створення безпечних і гігієнічних умов праці;

- передбачення заходів по охороні здоров’я працівників і членів їх сімей;

- гарантій діяльності профкому та інші.

На переговорах слід розглянути трудові та соціально-побутові пільги, що надаються за рахунок коштів установи.

Для забезпечення ведення переговорів на рівноправній основі формується робоча комісія із рівної кількості представників сторін. Представники профкому визначаються на його засіданні, про що повідомляється адміністрації у пропозиціях про початок переговорів.

З метою запобігання некерованості переговорів чисельність представників профспілки бажано обмежити до 5-7 осіб.

Представники іншої сторони призначаються згідно з наказом головного лікаря установи, копія якого надається профкому.

Дата початку переговорів, місце і порядок їх проведення визначаються сторонами і оформляються відповідним протоколом.

Практика засвідчує, що більш чітко і продуктивно проходять переговори у тих установах, де розроблені і діють Положення про порядок ведення колективних переговорів.

Ініціатива щодо розробки проекту такого положення має надходити від профкому. Положення затверджується наказом по установі і постановою профспілкового комітету.

Процес переговорів здійснюється шляхом послідовних засідань комісій.

На першому засіданні члени комісії обмінюються пакетами пропозицій з тим, щоб після їх вивчення та опрацювання приступити до основного обговорення умов колективного договору.

На наступних засіданнях роз’яснюються і уточнюються пропозиції сторін по розділах колективного договору, опрацьовується єдина думка.

Неодмінною умовою всіх офіційних переговорів є ведення протоколів засідання комісії, в яких необхідно фіксувати всі пропозиції, що обговорювались в ході переговорів та прийняти по них рішення. Після оперативного оформлення протоколу він підписується обома сторонами з врученням по єдиному примірнику кожній стороні.

Зважаючи, що в проекті Положення про порядок ведення колективних переговорів можуть бути детально обумовлені питання організації ведення переговорів, підготовки проекту колективного договору, порядок внесення змін і доповнень до колективного договору, вважаємо за доцільне наголосити лише на окремих питаннях, які не висвітлені в можливому варіанті Положення, а саме:

- В ході переговорів профком має право звернутися за підтримкою своїх пропозицій до трудового колективу, виступити з пропозиціями про проведення зборів, мітингів, демонстрацій. Ці дії регламентуються ст. 11 Закону України “Про колективні договори та угоди”, Законом України “Про порядок вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)”.

- Колдоговір вважається схваленим, якщо на загальних зборах (конференції)

трудового колективу за нього віддано більше 50 % голосів. Підписання колдоговору повинно бути здійснено не пізніше як через 5 днів після схвалення;

- Строк дії колдоговору законодавством невстановлений. Він визначається сторонами спільно, але рекомендуємо встановлювати строк 3-5 років;

- Колективний договір набирає чинності з дня його підписання представниками сторін або з дня, зазначеного в самому коллективному договорі;

- Колективний договір поширюється на всіх працівників установи незалежно від того, чи є вони членами профспілки;

- Сторони, що підписали колдоговір, щорічно в строки, передбачені договором, звітують про його виконання;

- Контроль за виконанням колективного договору проводиться безпосередньо

сторонами, що його уклали, або уповноваженими ними представниками;

- При здійсненні контролю сторони зобов’язані надавати необхідну для цього

наявну інформацію;

- Після закінчення строку дії колдоговір продовжує діяти до того часу, поки сторони не укладуть новий або не переглянуть чинний, якщо інше не передбачено договором;

- При зміні власника колдоговір діє до укладання нового колдоговору, але не більше одного року;

- Відповідно до ст. 9 Закону України “Про колективні договори та угоди” колективні договори підлягають повідомній реєстрації місцевими органами державної виконавчої влади.

Порядок повідомної реєстрації колективних договорів визначений у відповідному Положенні про порядок повідомної реєстрації галузевих і регіональних угод, колективних договорів, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 13 лютого 2013 року № 115.

Повідомна реєстрація проводиться з метою засвідчення автентичності примірників і копії поданих на реєстрацію галузевих (міжгалузевих) і територіальних угод, колективних договорів (далі - угоди (договори) для забезпечення можливості врахування їх умов під час розгляду уповноваженими органами трудових спорів (індивідуальних і колективних), що можуть виникнути за результатами виконання умов таких угод (договорів).

Сторони угоди (договору) подають на повідомну реєстрацію угоду (договір) разом з додатками у кількості примірників, що відповідає кількості таких сторін, та копію угоди (договору).

Під час повідомної реєстрації реєструючий орган на титульній або першій сторінці кожного примірника угоди (договору) і копії робить напис (додаток 1) та вносить відповідний запис до реєстру галузевих (міжгалузевих) і територіальних угод, колективних договорів.

Сторонам угоди (договору) може бути відмовлено у повідомній реєстрації лише у разі, коли подані на реєстрацію примірники угоди (договору) не є автентичними або положення угоди суперечать діючому законодавству .

Повідомна реєстрація проводиться протягом 14 робочих днів з дня, наступного після надходження угоди (договору) до реєструючого органу.

 Не пізніше наступного робочого дня після реєстрації чи прийняття рішення про відмову в реєстрації примірники угоди (договору) повертаються сторонам, які подали їх на реєстрацію. Копія відповідної угоди (договору) зберігається в реєструючому органі.

Реєструючий орган оприлюднює відомості про проведення повідомної реєстрації угод (договорів) у засобах масової інформації та на офіційному веб-сайті.

Зміни і доповнення, що вносяться до угоди (договору), підлягають повідомній реєстрації згідно із цим Порядком.

Копіювання та опублікування тексту угоди (договору), змін і доповнень до них здійснюються лише разом із написом про повідомну реєстрацію, а також рекомендаціями реєструючого органу щодо приведення угоди (договору) у відповідність з вимогами законодавства (у разі їх наявності).

 

                                                                                                                  Додаток 1

до Порядку

 

НАПИС

про повідомну реєстрацію галузевої (міжгалузевої), територіальної угоди, колективного договору

 

Зареєстровано _____________________________________________________

(найменування реєструючого органу)

 

Реєстраційний номер ___________ від _____ __________________ 20__ року

 

Рекомендації реєструючого органу ___________________________________

(вихідний номер і дата надсилання листа)

 

 

Уповноважена особа

реєструючого органу ___________________                   __________________

(підпис)                                 (ініціали та прізвище)

 

 

                                                                            М.П.

 

 

Пропонуємо  зразок колективного договору, але просимо врахувати особливості роботи кожного закладу.

 

КОЛЕКТИВНИЙ ДОГОВІР

між адміністрацією та трудовим колективом повна назва установи

на період 20__-20__ роки.

 

м. Запоріжжя                                                                       «_____» _________ 20___ р.

 

1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

 

1.1. 3 метою сприяння регулюванню трудових відносин та соціаль­но-економічних інтересів працівників повна назва установи, в особі головного лікаря ПІБ повністю, з одного боку, та тру­дового колективу повна назва установи, в особі голови профспілкового комітету ПІБ повністю, уклали цей договір.

1.2. Цей Колективний договір укладено у відповідності до Консти­туції України, Законів України «Про колективні договори та угоди», «Про професійні спілки, їх права та гарантії їх діяльності», КЗпП України, з урахуванням положень Обласної галузевої угоди, і інших нормативно-правових актів.

Сторонами даного Колективного договору є:

- адміністрація лікарні, інтереси якої представляє головний лікар (далі адміністрація), з однієї сторони, і Профком, який представляє інтереси трудового колективу лікарні, в особі голови профкому ПІБ, з другої сторони.

Даний Колективний договір є локальним правовим актом, який регулює виробничі, трудові та соціально-економічні відносини між Ад­міністрацією та Профкомом, який представляє інтереси працівників, на основі взаємного узгод­ження сторін.

Сторони визначають взаємні повноваження, зобов'язання відпо­відних сторін Колективного договору і зобов'язуються дотримуватись принципів соціального партнерства, паритетності представництва, рівноп­равності сторін, взаємної відповідальності, вирішення всіх питань, що є предметом цього договору, внесення змін і доповнень до договору про­тягом терміну його дії за взаємною згодою сторін, а також при зміні діючого законодавства, обов'язкового до виконання.

Положення цього Колективного договору поширюються на всіх працівників установи та обов'язкові як для адміністрації, так і для кож­ного члена трудового колективу, незалежно від того, чи є вони членами профспілки.

Жодна із Сторін, що уклали цей Колективний договір, не може протягом встановленого терміну його дії в односторонньому порядку призупинити виконання взятих на себе зобов'язань, порушити узгод­жені положення і норми.

Колективний договір може передбачати додаткові порівняно з чинним законодавством і угодами гарантії, соціально-побутові пільги в межах наявного фінансування закладу..

2. Виробничі відносини

Адміністрація  зобов'язується:   

2.1. Визначити працівникам робочі місця, забезпечити їх матеріально-тех­нічними ресурсами,  необхідними для ви­конання виробничих завдань, норм праці та відпо­відними умовами праці.

2.2. Роз’яснити кожному працівнику його права й обов’язки, затвердити посадові інструкції та ознайомити з ними, а також із цим колективним договором і правилами внутрішнього трудового розпорядку.

Профком  зобов´язується.

2.3.Утримуватися від організації масових акцій протесту, страйків з питань, що є предметом цього колективного договору, за умови їх вирішення у встановленому чинним законодавством та цим колективним договором порядку.

2.4. Сприяти дотриманню трудової дисципліни і правил внутрішнього трудового розпорядку.

2.5. Консультувати працівників з питань трудових прав, соціального захисту, у тому числі при вивільненні працівників.

Сторони угоди зобов’язуються:

2.6. Узгоджувати між собою всі акти установи з питань організації виробництва і праці.

2.7.Запобігати виникненню колективних трудових спорів (конфліктів), а в разі виникнення прагнути їх розв’язання без зупинки виробничого процесу.

2.8.Забезпечити всі необхідні умови для ефективної роботи Комісії по розгляду індивідуальних трудових спорів.

 

 

3. Трудові відносини

 

  Адміністрація зобов’язується:           

 3.1. Здійснювати прийом на роботу нових пра­цівників лише у випадках забезпечення повної продуктивної зайнятості працюючих і якщо не про­гнозується їх вивільнення на підставі  п. 1 ст. 40 КЗпП України.

3.2. Забезпечити протягом року переважне пра­во на працевлаштування працівникам, вивільне­ним з установи на підставі п.1 ст.40 КЗпП України, у разі виникнення потреби прийняття на роботу працівників аналогічної професії.

3.3. Не звільняти працівників з роботи за ініціа­тивою адміністрації без достатніх підстав і попе­реднього погодження з профкомом. Не вимагати від працівника виконання роботи, не обумовленої трудовим договором.

3.4. Сторони угоди (колективного договору) дійшли згоди про таке:

3.4.1. Режим роботи, зокрема час виходу і закінчення щоденної роботи (зміни),  встановлюється в Правилах внутрішнього трудового розпорядку (додаток № ).

3.4.2. При змінних роботах режим роботи встановлюється графіками змінності, що затверджуються керівником за погодженням з профспілковим органом і завчасно  доводяться до відома працівників.

3.4.3. Режим роботи в окремих підрозділах може також регулюватися графіками роботи, що затверджуються керівником за погодженням з профспілковим органом та завчасно доводяться до відома працівників.

3.4.4. Напередодні святкових і неробочих днів тривалість роботи працівників, крім працівників,  зазначених у статті 51 КЗпП України, скорочується на одну годину.

3.5. Максимальна тривалість денної, як і нічної зміни – 12 годин. Дозволяється встановлення робочої зміни тривалістю до 24 годин (крім водіїв санітарного транспорту). У кожному конкретному випадку питання встановлення тому чи іншому працівнику тривалості робочої зміни до 24 годин вирішується лише за згодою працівника і профспілкового комітету

3.6. Змінювати чи запроваджувати новий режим роботи в  установі, в окремих підрозділах, для категорій чи окремих працівників лише після погодження цих питань з профкомом.

3.7. Забезпечити нормальну тривалість робочо­го часу - 40 год. на тиждень, 8 год. на день.

3.8. Забезпечити для встановлених категорій працівників, зокрема лікарського та середнього медичного персоналу, скорочений  робочий час:

-  38,5 год. на тиждень - в нормальних умовах праці;

- 36 год. на тиждень - в шкідливих та важких умовах праці у відповідності до  Переліку виробництв, цехів, професій і посад із шкідливими умовами праці, робота в яких дає право на  скорочену тривалість робочого тижня (затв. Постановою КМУ від 21.02.2001р. за №163) згідно додатку № ;

- іншої тривалості  - у випадках, встановлених чинним законодавством.

3.9. Встановлювати при можливості та у зв¢язку із поважними причинами  на прохання працівника неповний робочий день чи неповний робочий тиждень з оплатою праці пропорційно відпрацьованого часу.   На  прохання вагітної жінки, жінки, яка має дитину віком до чотирнадцяти років або дитину-інваліда, в тому числі таку, що знаходиться під її опікуванням, або здійснює догляд за хворим членом сім¢ї, встановлювати неповний робочий час  в обов¢язковому  порядку.

3.10. Забезпечити тривалість перерви між змінами не меншою подвійної тривалості роботи в попередній зміні (включаючи й час перерви на обід) та тривалість щотижневого безперервного відпочинку не менше 42 годин.

3.11. Залучати працівників до роботи в понад­урочний час, як виняток, лише за погодженням з профкомом,  не більше як чотирьох годин протягом двох днів підряд і 120 годин на рік, з оплатою в подвійному розмірі годинної ставки.

3.12. У разі запровадження чергування, завчасно узгоджувати з профкомом  графіки, порядок і розміри  компенсації.

3.13. Залучати на роботу окремих працівників у вихідні (неробочі) дні лише у виняткових випад­ках, що визначаються законодавством та за погодженням з профкомом.

3.14. Компенсувати роботу у святковий, неро­бочий день згідно із чинним законодавством

3.15. Установити гарантовану тривалість щоріч­ної основної відпустки для всіх категорій працівників - не менш як 24 календарних дні.

3.16. Установити щорічні додаткові оплачувані відпустки  окремим категоріям  працівників, робота яких пов’язана з підвищеним нервово-емоційним та інтелектуальним навантаженням, а також важкими та шкідливими умовами праці відповідно до Списків виробництв, робіт, професій і посад, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 17.11.1997 р. №1290 /додаток № /. Конкретну тривалість таких відпусток визначати відповідно до Наказу Міністерства праці та соціальної політики України від 30.01.1998 р. № 16 «Про затвердження Порядків застосування Списків виробництв,  робіт,  цехів,  професій і посад, зайнятість працівників в  яких  дає  право  на щорічні   додаткові  відпустки  за  роботу  із шкідливими  і  важкими  умовами  праці  та  за особливий характер праці».   

3.17. Для працівників,  трудовий процес яких,  зважаючи на характер їх роботи, неможливо нормувати, встановити ненормований робочий день із наданням щорічної додаткової відпустки 7 календарних дні згідно додатку №.

3.18. Установити додаткові оплачувані відпу­стки  окремим категоріям  працівників за  безперервну роботу відповідно до п.“н”  частини  першої  ст. 77 Основ законодавства України про охорону здоров'я /додаток № .

3.19. Надавати працівникам інші види відпусток встановленої тривалості, що передбаченні чинним законодавством.

3.20. Графік щорічних оплачуваних відпусток за­тверджувати за погодженням з профкомом не пізніше як ______________ поточного року.

3.21. Не допускати без згоди працівника поділу щорічної відпустки на частини та відкликання з щорічної відпустки.

Профком  зобов’язується:

3.22. Здійснювати контроль за виконанням положень даного розділу, своєчасністю внесення записів до трудових книжок, виданням наказів про прийняття,  звільнення та переведення на іншу роботу, зміни режиму праці та відпочинку,  ознайомлення з цими наказами працівників.

 

 

4. Забезпечення зайнятості

Адміністрація зобов'язується:

4.1. У разі планування звільнення працівників  з причин економічного, технологічного, структурного чи аналогічного характеру або у зв'язку з ліквідацією, реорганізацією, зміною форми власності установи, завчасно, не пізніше як за три місяці до намічуваних звільнень надати профкому інформацію щодо цих заходів, включаючи інформацію про причини наступних звільнень, кількість і категорії працівників, яких це може стосуватися, про терміни проведення звільнень, а також провести консультації з профкомом про заходи щодо запобігання звільненням чи зведенню їх  кількості до мінімуму або пом’якшення несприятливих наслідків будь-яких звільнень.

4.2. Не допускати масових звільнень працівників (понад 10% від загальної чисельності працівників установи). При необхідності вивільнення працівників розробляти та впроваджувати узгоджену з профкомом програму працевлаштування і соціальної підтримки таких працівників. Допускати звільнення працівників по п.1ст.40 КЗпП України лише у випадку вжиття всіх можливих засобів їх працевлаштування.

4.3. Створювати умови для підвищення кваліфікації і перекваліфікації працівників установи.

4.4. Звільнення працівників у зв’язку зі змінами  в  організації  виробництва  і  праці, або перепрофілювання установи, скорочення чисельності або штату працівників (п.1 ст.40 КЗпП України) здійснювати лише після вико­ристання всіх можливостей забезпечити їх роботою на іншому робочому місці.

4.5. Своєчасно інформувати службу зайнятості про наявність в установі (організації)  вакантних робочих  місць.

Профком зобов'язується:

4.6. Здійснювати контроль за дотриманням в установі законодавства про працю України та нормативних актів з питань праці та зайнятості, використанням і завантаженням робочих місць.

4.7. Вести роз'яснювальну роботу серед трудового колективу з питань трудових прав та  обов’язків, соціаль­ного захисту  працівників.

4.8. При необхідності ініціювати проведення спільних консультацій з адміністрацією щодо проблем зайнятості з метою вжиття заходів щодо запобігання звільненню, або пом’якшенню наслідків звільнень.

 

5. Формування, регулювання і захист заробітної плати

Адміністрація зобов'язується:

5.1.Своєчасно узгоджувати штатний розклад і посадові оклади працівників  з діючими схемами на основі Єдиної тарифної сітки.

5.2. Розміри схемних посадових окладів /ставок/, їх підвищення, доплати, надбавки працівникам в установі проводити у порядку, визначеному діючим законодавством.

5.3.Своєчасно проводити уточнення тарифікації працівників у зв’язку із зміною освіти, присвоєнням їм ученого ступеня, почесного звання, кваліфікаційної категорії за підсумками атестації.

5.4.Своєчасно ознайомлювати всіх працівників з умовами оплати праці.

5.5. Здійснювати преміювання працівників установи в межах фонду заробітної плати згідно з Положенням про преміювання та надання матеріальної допомоги  /додаток № /.

Виплачувати заробітну плату двічі на місяць до  ___  та  ___ числа.

5.7. При порушенні термінів виплати заробіт­ної плати компенсувати працівникам втрату час­тини зарплати відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2001 р. № 159 “Про затвердження Порядку проведення компенсації громадянам втрати частини грошових доходів у зв’язку з порушенням термінів їх виплати “.

5.8. Не приймати в односторонньому порядку рішень, які змінюють установлені в колективному договорі умови оплати праці.

5.9. При кожній виплаті заробітної плати по­відомляти працівників про загальну суму заробіт­ної плати з розшифровкою за видами виплат;  розміри і підстави утримань; суму зарплати, що належить до виплати.

5.10. Забезпечити відшкодування витрат на службові відрядження та компенсації для працівників, які направляються для підвищення кваліфікації з відривом від виробництва   у порядку, визначеному діючим  законодавством.

Профком  зобов´язується:

5.11. Здійснювати контроль за:

правильністю встановлення  посадових окладів працівникам;

своєчасною виплатою заробітної плати.

Спільні дії адміністрації і профкому:

5.12. Спільно визначати та затверджувати посадові оклади працівників установи та розміри доплат і надбавок шляхом участі представників профкому в тарифікаційній комісії.

 

6. Охорона праці

Адміністрація зобов'язується:

6.1.Розробити положення  установи про навчання з питань охорони праці, а також затвердити плани-графіки проведення навчання та перевірки знань  з питань охорони праці, з якими ознайомити усіх  працівників.

Не допускати до роботи працівників, в т.ч. посадових осіб, які не пройшли навчання, інструктаж і перевірку знань з охорони праці.

6.2.  Проводити періодичні інструктажі на робочих місцях по техніці безпеки та виробничій санітарії не рідше одного разу в 6 місяців, а при роботі, яка пов’язана з шкідливими та небезпечними умовами праці, не рідше як один раз на 3 місяці .

6.3. Проводити оперативний контроль по охороні праці та виробничій санітарії  (один раз  в місяць).

6.4. Розробити, за погодженням з профкомом, комплексні заходи щодо досягнення встановлених нормативів безпеки, гігієни праці та виробничого середовища, підвищення існуючого рівня охорони праці, запобігання випадкам виробничого травматизму, професійним захворюванням і аваріям. Забезпечити їх виконання. На реалізацію комплексних заходів виділити ______ тис.грн. /додаток №___/.

6.5. Відраховувати кошти до фонду охорони праці установи у розмірі 0,2 % від фонду оплати праці. Використовувати кошти фонду за погодженням з профкомом, тільки на виконання комплексних заходів, що забезпечують досягнення встановлених нормативів з охорони праці і які узгоджені з місцевим органом Держнаглядохоронпраці.

6.6. При укладанні трудового договору проінформувати працівника під розписку про умови праці, наявність на його робочому місці небезпечних і шкідливих виробничих факторів, можливі наслідки їх впливу на здоров'я, а також про його права на пільги і компенсацію за роботу в таких умовах.

6.7. Проводити атестацію робочих місць за умовами праці, згідно з розробленим за участю профкому графіком, та за її результатами вживати заходів щодо покращення умов праці, медичного обслуговування, оздоровлення працівників та надання їм відповідних пільг і компенсацій.

6.8. Працівників, зайнятих на роботах з важки­ми та шкідливими умовами праці, безплатно за­безпечувати  молоком або іншими рівноцінними харчовими продуктами /додаток № ___/.   

6.9. Забезпечити безоплатно працівників, які працюють на роботах зі шкідливими та небезпечними умовами праці, а також пов'язаних із забрудненням, або на роботах у несприятливих температурних умовах спецодягом, спецвзуттям та іншими засобами індивідуального захисту, милом, а також змиваючими і знешкоджуючими засобами, відповідно до встановлених норм /додаток № ___/. Забезпечувати своєчасну заміну, або ремонт спецодягу,спецвзуття.

Компенсувати   працівникам   витрати   на   придбання   ними   засобів індивідуального   захисту,   які   підтверджені   документально   (касовий   або товарний чек), якщо власник своєчасно не забезпечив працівника. У разі передчасного зношення цих засобів, не з вини працівника, власник зобов'язується замінити їх за свій рахунок.

6.10. Забезпечити  охорону праці  жінок  відповідно   до  чинного законодавства.:

6.10.1.  Не допускати вагітних жінок   до   виконання   всіх   робіт,   пов'язаних   з використанням  комп¢ютерної техніки.

6.10.2. Щорічно проводити профілактичні медогляди всіх працюючих жінок гінекологом з необхідними бактеріоскопічним та цитологічним обстеженнями.

6.11. Створювати для інвалідів умови праці відповідно до рекомендацій медико-соціальної експертної комісії та індивідуальних програм реабілітації, при необхідності організовувати їх перенавчання або перекваліфікацію. Не допускати залучення інвалідів до надурочних робіт і робіт у нічний час.

6.12. Здійснювати за рахунок коштів установи проведення обов'язкових медоглядів, попередніх (при прийнятті на роботу) і періодичних медоглядів працівників, зайнятих на важких роботах, роботах із шкідливими чи небезпечними умовами праці, а також щорічного обов'язкового медичного огляду осіб віком до 21 року.

6.13.  Забезпечити   виконання   рекомендацій   і   висновків   медичної   комісії   за результатами медичного огляду працівників.

6.14. Не допускати до роботи працівників, які без поважних причин ухиляються від обов'язкового медичного огляду.

6.15. Зберігати за працівником місце роботи, середній заробіток за час проходження медогляду.

6.16. Проводити переведення працівників за станом здоров'я, згідно з медичним висновком, за їх згодою, на легшу роботу тимчасово, або без обмеження строку на іншу роботу. Оплату праці у таких випадках проводити згідно чинного законодавства

6.17. Забезпечити проведення профілактичного флюорографічного обстеження всіх працюючих на виявлення туберкульозу.

6.18. Забезпечити умови праці, обладнання робочих місць, режим праці та відпочинку при роботі з комп¢ютерною технікою відповідно до державних санітарних правил і норм роботи з візуальними дисплейними терміналами електронно-обчислювальних машин.

6.19. Проводити обов'язковий попередній та періодичний медогляд всіх працівників, які виконують роботи пов'язані з експлуатацією, обслуговуванням, наладкою та ремонтом електронно-обчислювальних машин.

6.20. Зберігати середній заробіток за працівником за період простою, якщо створилась виробнича ситуація небезпечна для його життя чи здоров'я, яка виникла не з вини працівника. Факт такої ситуації підтверджується спеціалістом з охорони праці за участю профкому.

6.21. Забезпечити виконання заходів щодо підготовки виробничих та санітарно-побутових приміщень до роботи в осінньо-зимовий період у термін до 01 жовтня поточного року. Забезпечити температурний режим у виробничих приміщеннях відповідно до санітарно-гігієнічних вимог.

6.22. Проводити виплати вихідної допомоги в розмірі тримісячного середнього заробітку у випадку розірвання трудового договору з ініціативи працівника, якщо адміністрація не виконує законодавства про охорону працю, умови колективного договору з цих питань.

6.23. Забезпечити диспансеризацію часто і тривало хворіючих, їх протирецидивне лікування.

6.24. Забезпечити медикаментозним лікуванням та обстеженням працівників, які знаходяться на стаціонарному лікуванні.

6. 25. Придбання безкоштовних путівок на санаторно-курортне лікування робітників, які надають медичну допомогу хворим з активними формами туберкульозу, працюючих з живими подразниками.

6.26. Забезпечити, відповідно до чинного законодавства, здійснення загально-обов'язкового державного соціального страхування працівників від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань.

6.27. За працівниками, які втратили працездатність у зв'язку з нещасним випадком на виробництві, зберігати місце роботи та середню зарплату на весь період відновлення працездатності без визнання їх в установленому порядку інвалідами. У разі неможливості виконання потерпілим попередньої роботи, забезпечити відповідно до медичних рекомендацій його перепідготовку і працевлаштування, встановити пільгові умови та режим роботи.

6.28. Проводити спільно з профкомом своєчасне розслідування та вести облік нещасних випадків, професійних захворювань і аварій на виробництві.

6.29.   Забезпечити складання Акту за формою Н-1 не пізніше трьох діб.

6.30. Проводити щоквартально за участю профспілкової організації аналіз причин нещасних випадків, профзахворювань, аварій на виробництві.

Розробляти заходи щодо зниження та профілактики травматизму та забезпечувати їх обов'язкове виконання.

6.31. Проводити щоквартально аналіз причин захворюваності з тимчасової втрати працездатності (ТВП), розробляти та вживати заходи службою охорони праці спільно з профкомом, щодо зниження та профілактики захворюваності і травматизму.

6.32. Створити службу охорони праці в установі, відповідно до Типового положення,  затвердженого Державним комітетом України по нагляду за охороною праці.

6.33. Створити комісію з охорони праці в установі за рішенням трудового колективу, з участю, пропорційно, представників адміністрації і профспілки, відповідно до Типового положення, затвердженого Державним комітетом України по нагляду за охороною праці. 

6.34. Розробити Положення про організацію роботи з охорони праці. Забезпечити організаційно-методичне керівництво роботою служби охорони, розроблення необхідної нормативно-технічної документації і введення в дію галузевого Положення з охорони праці.

6.35. Проводити за участю профспілок щомісячно - Дні охорони праці, щорічно - конкурси-огляди на звання "Кращий профком, уповноважений трудового колективу з охорони праці по створенню безпечних умов праці, профілактиці травматизму".

Розробити  Положення  про проведення  конкурсу,  критерії підведення підсумків його роботи.

6.36. Розробити за участю профкому Положення про систему стимулювання охорони праці в установі.

За поданням профкому, комісії з охорони праці або керівника структурного підрозділу заохочувати ініціативних працівників, уповноважених трудового колективу з питань охорони праці за активну участь у здійсненні заходів з підвищення безпеки та поліпшення умов праці, збільшенням розміру винагороди за загальні результати роботи за підсумками кварталу (року) на __%.

Працівники установи зобов'язуються :

6.37. Постійно вивчати та виконувати вимоги нормативних актів з охорони праці; дотримуватись правил безпечної експлуатації машин, механізмів, устаткування та інших засобів виробництва.

6.38. Застосовувати засоби індивідуального захисту у випадках, передбачених правилами техніки безпеки праці.

6.39. Проходити своєчасно в установленому порядку обов'язкові медичні огляди.

6.40. Вживати особисто заходи щодо запобігання та ліквідації аварійних ситуацій на робочому місці. Своєчасно інформувати посадову особу при загрозі їх виникнення.

6.41. Дбайливо та раціонально використовувати майно установи, не допускати його пошкодження  чи знищення.

Профком  зобов´язується:

6.42. Здійснювати контроль за дотриманням стороною власника законодавства про охорону праці, створенням безпечних і нешкідливих умов праці, належних виробничих та санітарно-побутових умов, забезпеченням працівників спецодягом, спецвзуттям, іншими засобами індивідуального та колективного захисту.

6.43 За порушення Закону та нормативних актів по охороні праці притягувати винних працівників до відповідальності.

 

7. Соціально - трудові  пільги,  гарантії,  компенсації

Спільні дії адміністрації і профкому:

7.1Вжити заходів щодо  виділення установі додаткових бюджетних асигнувань у розмірі 0,3 відсотка  фонду оплати праці для проведення профкомом культурно-масової, фізкультурної та оздоровчої роботи у відповідності до ст.44 Закону України “Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності”.

Адміністрація  зобов'язується:

7.2. Щомісячно перераховувати на рахунок профспілкової організації кошти на культурно-масову, фізкультурну та оздоровчу роботу в розмірі 0,3 відсотка  фонду оплати праці у разі виділення додаткових бюджетних асигнувань.

            7.3. Надавати працівникам матеріальну допомогу, в тому числі на оздоровлення, у сумі не більше ніж один посадовий оклад на рік в межах  затвердженого фонду заробітної плати.

7.4. Надавати всі пільги, передбачені законодавством, особам, яких з об´єктивних причин неможливо вивести з шкідливих умов праці.

7.5.При наявності коштів виплачувати одноразову матеріальну допо­могу у сумі середньомісячної  заробітної плати працівникам, які виходять на пенсію за віком.

7.6. Виплачувати працівникові вихідну допомогу у таких випадках припинення трудового договору і розмірах:

Випадки припинення  трудового договору

Розмір  вихідної  допомоги

(середньомісячних  заробітних  плат)

п.6 ст.36 КЗпП України, пункти 1,2,6 ст.40 КЗпП України ( відмова працівника від переведення  у зв’язку зі зміною істотних умов праці, зміни в організації виробництва, в тому числі скорочення, виявлення невідповідності працівника займаній посаді  або виконуваній роботі внаслідок недостатньої кваліфікації стану здоров’я, які перешкоджають продовженню даної роботи, поновлення на роботі працівника, який раніше виконував цю роботу).

одна середньомісячна зарплата

п.3 ст.36 КЗпП України (призов або вступ на військову (альтернативну службу)

дві середньомісячні заробітні плати

внаслідок порушення адміністрацією установи законодавства про працю, колективного чи трудового договору ( статті 38 і 39 КЗпП України)

три середньомісячні зарплати

п.1 ст.36 КЗппП України (за згодою сторін)

не більше трьох середньомісячних заробітних плат

 

7.7 Вживати заходи щодо надання пільг та житлових субсидій медичним та фармацевтичним працівникам установи відповідно до пункту “і” частини першої статті 77 Основ законодавства України про охорону здоров’я.

7.8. При наявності коштів преміювати працівників лікувально-профілактичного закладу за бездоганну працю і участь у громадському житті закладу, до професійного свята – Дня медичного працівника.

7.9. Забезпечити участь представникам профкому, як представникам застрахованих осіб, в роботі комісії установи із загальнообов’язкового державного соціального страхування.

7.10. Створювати належні умови для діяльності комісії з соціального страхування на випадок тимчасової непрацездатності на підприємстві.

7.11. Комісії із загальнообов’язкового державного соціального страхування щоквартально інформувати працівників установи про порядок отримання санаторно- лікувальних путівок.

7.12. Здійснювати своєчасно і в повному розмірі нарахування, обчислення і сплату в установленому законодавством порядку внесків на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (у тому числі пенсійне) за осіб, які працюють в установі, а також своєчасно ознайомлювати представників застрахованих осіб з відомостями щодо суми сплачених страхових внесків на одержану застрахованими особами зарплату, наявність та рух путівок, одержаних від робочих органів відділень Фонду, та проведення перерахувань на рахунок Фонду сум часткової сплати вартості путівок тощо.

7.13. Забезпечувати працівників  документами  про роботу (в тому числі зі шкідливими та важкими умовами праці), заробітну плату, суми сплачених страхових внесків на пенсійне страхування та інші відомості, необхідні для визначення права на пенсію та її обчислення.

7.14. Здійснювати своєчасне оформлення документів та представлення працівників до призначення пенсій.

7.15. Надавати право жінкам, які мають дітей до віком до 15 років, а також багатодітним матерям, матерям, які мають дитину –інваліда використовувати щорічну відпустку в літній період (травень-вересень).

7.16. Надавати право  на щорічну відпустку в один і той самий період подружжям, які працюють в установі.

7.17. Надавати відпустки працівникам, які перебувають на диспансерному обліку в зручний для них час.

Профспілка зобов´язується:

7.18. Використовувати отримані кошти на культурно-масову, фізкультурну та оздоровчу роботу в розмірі 0,3 відсотка фонду оплати праці від адміністрації відповідно до Положення (додаток № _).

7.19. Проводити оздоровчо-спортивну роботу в трудовому колективі.

7.20. Здійснювати контроль за станом лікувально-профілакичної роботи з особами, які знаходяться на диспансерному обліку, часто і тривалий час хворіють.

7.21. Контролювати цільове використання коштів на виплату соціальних пільг, проведення культурно-масових заходів, доводити інформацію до членів трудового колективу.

7.22. Здійснювати контроль за своєчасною і повною сплатою власником страхових внесків  на загальнообов’язкове державне соціальне страхування в зв’язку з тимчасовою втратою працездатності  та витратами, зумовленими народженням і похованням, своєчасним матеріальним забезпеченням та наданням соціальних послуг за цим видом соціального страхування.

7.23. Ознайомлювати членів трудового колективу з новими нормативними актами з питань соціального страхування  та пенсійного забезпечення , надавати консультативну та методичну допомогу з питань соціального захисту.

 

 

8. Гарантії діяльності профспілкової організації

Адміністрація зобов´язується:

8.1. Безоплатно надавати профкому приміщення, засоби зв’язку, технічні засоби, за необхідності транспорт тощо для забезпечення його діяльності, проведення зборів.

8.2. Надавати профкому всю необхідну інформацію з питань, що є предметом цього колективного договору.

8.3. За  наявності письмових заяв працівників, які є членами профспілки щомісячно і безоплатно перераховувати на рахунок профспілки членські профспілкові внески із заробітної плати працівників відповідно до укладеного договору в терміни виплати заробітної плати. Адміністрація не вправі затримувати перерахування зазначених  коштів.

8.4. Членам виборних профспілкових органів, які не звільнені від своєї виробничої роботи, надавати вільний від роботи час із збереженням середнього заробітку для виконання громадських обов´язків в інтересах колективу(не менше двох годин на тиждень), а також на час їх професійного навчання – додаткову відпустку із збереженням середнього заробітку тривалістю 6 календарних днів.

8.5. Членів виборних профспілкових органів звільняти від виробничої роботи з оплатою у розмірі середнього заробітку на час участі як делегатів на конференціях, що скликаються  профспілками, а також  у роботі пленумів та президій.

8.6. Працівники, обрані до складу профспілкових органів, які не звільнені від виробничої роботи, не можуть бути піддані дисциплінарному стягненню без попередньої згоди профспілкового органу.

8.7. Звільнення з ініціативи власника працівників, які обиралися до складу профспілкових органів, не допускається на протязі одного року після закінчення  виборних повноважень, крім випадків повної ліквідації установи, виявленої невідповідності працівника займаній посаді або виконуваній роботі внаслідок стану здоров'я, який перешкоджає продовженню даної роботи, або вчинення працівником дій, за які законодавством передбачена можливість звільнення з роботи.

 

 

9. Контроль за виконанням  колективного договору

Сторони зобов'язуються:

9.1.Періодично (щокварталу) прово­дити зустрічі адміністрації та профкому з працівниками підрозділів установи, на яких нада­вати інформацію про хід виконання колективного договору (за окремим графіком).

9.2. Двічі на рік (липень, грудень) спільно ана­лізувати хід виконання колективного дого­вору, заслуховувати звіти сторін про реалізацію взятих зобов'язань на загальних зборах (конфе­ренції) трудового колективу.

9.3. У разі несвоєчасного виконання зобов'язань колективного договору, аналізувати причини та вживати термінові заходи щодо за­безпечення їх реалізації.

 

 

10. Відповідальність за порушення і невиконання

 колективного договору

10.1. Особи з вини яких порушено чи не виконано зобов’язання щодо колективного договору несуть відповідальність згідно із чинним законодавством.    

10.2. Особи, що представляють адміністрацію чи профком, винні в ненаданні інформації, необхідної для ведення колективних переговорів і здійснення контролю за виконанням колективного договору несуть відповідальність згідно із чинним законодавством.

 

 

Керівник установи                                                            Голова профкому

 

“….”…………….. 20___ р.                                           “…..” …………… 20___р.

 

 

Додаток №

 

ПЕРЕЛІК

професій, посад, робіт із шкідливими умовами праці, робота на яких дає право на скорочену тривалість робочого тижня

 

 

№№ п/п

 

Найменування виробництв, робіт, цехів, професій та посад

 

Тривалість робочого тижня

 

1

 

2

 

3

 

 

 

 

Додаток 

ПЕРЕЛІК

професій, посад , зайнятість працівників в яких дає право на щорічні додаткові відпустки  за роботу із шкідливими і важкими умовами праці та за особливий характер праці

 

№№ п/п

 

Найменування виробництв, робіт, цехів, професій та посад

 

Тривалість  щорічної додаткової відпустки, календ.днів

 

1

 

2

 

3

 

 

Додаток №

ПЕРЕЛІК

професій і посад працівників з ненормованим робочим  днем,  яким надається

щорічна додаткова відпустка за  ненормований робочий день

 

№№ п/п

 

Найменування виробництв, робіт, цехів, професій та посад

 

Тривалість щорічної додаткової відпустки, календ.днів

 

1

 

2

 

3

 

 

 

Додаток №

ПЕРЕЛІК

професій і посад працівників, яким надається додаткова відпустка за безперервну роботу відповідно до п.”н” ч.1 ст.77 Основ законодавства України про охорону здоров¢я 

№№ п/п

 

Найменування виробництв, робіт, цехів, професій та посад

 

Тривалість додаткової відпустки, календ.днів

 

1

 

2

 

3

 

 

 

 

Додаток №

КОМПЛЕКСНІ ЗАХОДИ

щодо досягнення встановлених нормативів безпеки, гігієни праці та виробничого середовища, підвищення існуючого рівня охорони праці, запобігання випадкам виробничого травматизму, професійного захворювання, аваріям і пожежам

 

№№ п/п

 

Найменування заходів (робіт)

 

Вартість робіт, тис. гривень

 

Ефективність заходів

 

Строк вико­нання

 

Особи, відпові­дальні за виконання

 

Асигно­вано

 

Витра­чено

 

Плану­ється

 

Досягн. результат

 

1

 

2

 

3

 

4

 

5

 

6

 

7

 

8

 

Примітки: 1. У графі 3 зазначається сума цільових коштів, яку планується використати згідно з попередніми розрахунками на виконання конкретної роботи, а у графі 4 - фактичні витрати за підсумками реалізації заходу.

2. У графі 5 зазначається запланована соціальна ефективність заходу, а у графі 6 - фактично досягнутий результат. Наприклад: "довести штучне освітлення на робочих місцях 15 осіб / у т.ч. 8 жінок до норми в 150 люкс"; "знизити до гранично допустимих норм загальну вібрацію на робочих місцях другого поверху, де зайнято 20 працівників /у т.ч. 7 жінок"; "вивільнити 5 робітниць від перенесення вручну важких речей"; "забезпечити додержання нормативного температурного режиму (не нижче 18 градусів взимку) на робочих місцях складальної дільниці з кількістю працюючих 40 осіб / у т.ч. 25 жінок" тощо.

3. У графі 7 зазначається дата, коли роботи мають бути закінчені. Виходячи з доцільності щоквартального підведення підсумків виконання колдоговірних зобов'язань, рекомендується групувати заходи у блоки за кварталами.

4. У графі 8 вказуються посади та прізвища конкретних осіб, яких призначено відповідальними за організацію та виконання кожного окремого заходу.

 

№№ п/п

 

Найменування виробництв, робіт, цехів, професій та посад

 

Найменування засо­бів індивідуального захисту

 

Строк експлуатації, місяців

 

1

 

2

 

3

 

4

 

 

Додаток №

ПЕРЕЛІК

професій і посад працівників, зайнятих на роботах з шкідливими умовами праці,

які мають право на одержання безоплатно  молока або інших рівноцінних йому харчових продуктів

 

№№ п/п

 

Найменування  відділень,  професій та посад

 

1

 

2

 

 

 

 

Додаток №

 

ПЕРЕЛІК

професій і посад працівників, яким безоплатно видається мило у зв'язку з виконанням робіт,

пов'язаних із забрудненням

№№ п/п

 

Найменування виробництв, робіт, цехів, професій та посад

 

Кількість мила на місяць, грам

 

1

 

2

 

3

 

Примітка: Цей перелік може не складатися, якщо роботодавець бере на себе зобов'язання забезпечити постійну наявність достатньої кількості мила в душових.

Незалежно від видачі мила на руки відповідним працівникам роботодавець крім того повинен забезпечити наявність достатньої кількості мила біля умивальних.

Додаток №

ПЕРЕЛІК

професій і посад працівників, яким безоплатно видаються

знешкоджуючі засоби, захисні креми тощо у зв'язку з

можливою дією на шкіру шкідливих речовин

№№ п/п

 

Найменування виробництв, робіт, цехів, професій і посад

 

Найменування знешкоджуючих засобів, захисних кремів

 

Кількість на зміну/місяць, грамів

 

1

 

2

 

3

 

4

 

 

                                                                                                                                                              

                                                                                                                                                          Додаток №

ПЕРЕЛІК

 

 

професій і посад працівників, зайнятих на роботах з шкідливими умовами праці,

які мають право на встановлення доплати у розмірі до 12 відсотків тарифної ставки

 

№№ п/п

 

Найменування  відділень,  професій та посад

 

1

 

2

 

 

 

                                                                                                                                 

 

                                                                                                                         Додаток №

Положення про оплату праці

 

 

 

                                                                       Додаток № ___

ПОЛОЖЕННЯ

про преміювання працівників повна назва установи

 

1. Загальні положення.

Це положення регулює трудові відносини між працівниками та адміністрацією щодо преміювання, як складової частини існуючої в закладі системи заохочень.

Положення вводиться з метою посилення матеріальної зацікавленості працівників у поліпшенні результатів та якості медичного обслуговування населення.

 

2. Підстави, умови та порядок преміювання.

            Преміювання працівників здійснюється за досягнення високої ефективності та якості роботи, за пропаганду та впровадження нових методів лікування, застосування у роботі досягнень науки та передових методів праці, у тому числі при наданні платних медичних послуг населенню.

            Згідно статей 143-146 КЗпП України, п.5.11 наказу МОЗ України № 308/519 від 05.10.2005 року (зі змінами) та цього положення, передбачається наступний порядок преміювання та інші види заохочування працівників:

Для підведення підсумків роботи лікарняного закладу в цілому, так і окремих підрозділів, створюється двостороння комісія від адміністрації і профспілкового комітету. Комісія перевіряє ефективність праці при лікувально-діагностичному процесі, дотримання санітарно-епідеміологічного режиму, належне ведення медичної документації, дотримання правил медичної етики та деонтології, правил техніки безпеки, виконання умов колективного договору, тощо.

Преміювання працівників здійснюється до загальнодержавних та професійних свят, а також щомісячно, щоквартально або щорічно в залежності від фінансових можливостей закладу охорони здоров’я.

Обов’язковою умовою преміювання працівників установи є кошти затвердженого бюджету, наявність економії фонду заробітної плати, прибутку від госпрозрахункової діяльності або надходження коштів від додаткового фінансування.

За основу визначення показників беруться кінцеві результати роботи кожного структурного підрозділу (служби):

            Наприклад!!!

в стаціонарних відділеннях:

- використання плану ліжко-днів;

- скорочення строків обстеження та лікування пацієнтів внаслідок вдосконалення організації праці та медичного обслуговування;

- зниження кількості розходжень між клінічним діагнозом та патологоанатомічним дослідженням.

            в поліклінічних відділеннях:

- виконання плану амбулаторно-поліклінічних відвідувань;

- повнота обсягу диспансерного нагляду;

- зниження кількості розходжень між діагнозами, встановленими в поліклініці та стаціонарі.

Загальна сума коштів, спрямованих на преміювання за рахунок госпрозрахункової діяльності, не повинна перевищувати 50% отриманого прибутку.

Преміюванню підлягають працівники, які відпрацювали в установі протягом всього періоду, за який здійснюється преміювання.

Працівникам, які звільнилися до закінчення періоду преміювання у зв’язку з призовом або переходом на військову службу до збройних сил України, переведенням на інше підприємство, установу, організацію, вступу на навчання, виходом на пенсію, скороченням штату і в інших випадках, передбачених п.1 ч.1 ст.40 КЗпП України, звільнення з поважних причин згідно з ст.38 КЗпП України та жінкам, яким надана відпустка у зв’язку з вагітністю та пологами, премія виплачується за фактично відпрацьований час.

Працівникам, які звільнилися за власним бажанням без поважних причин або звільненні за порушення трудової дисципліни, премія не нараховується і не виплачується.

Працівникам, які прийняті на роботу після початку звітного періоду, премія за фактично відпрацьований час може бути виплачена за окремим спільним рішенням головного лікаря та профспілкового комітету.

Розмір премії кожному працівнику установи визначається відповідно до розміру посадового окладу, тарифної ставки, з урахуванням кваліфікаційної категорії, розряду, особистого внеску у кінцеві результати роботи і граничним розміром не обмежуються. При цьому враховується думка курівника відділення, відділу, служби, тощо.

Преміювання керівника установи та його заступників здійснюється за рішенням органу вищого рівня.

 

3. Підстави та порядок позбавлення премії.

Працівника може бути повністю або частково позбавлено премії за невиконання або неналежне виконання, без поважних причин, обов’язків, передбачених посадовою інструкцією та Правилами внутрішнього трудового розпорядку, наказів та розпоряджень керівника установи, структурного підрозділу, а також при:

наявності обґрунтованих скарг пацієнтів;

порушення графіку роботи, санітарно-гігієнічних норм, етики та деонтології у взаємовідносинах з працівниками установи та пацієнтами;

наявності прогулу, запізнення або дострокового залишення роботи без поважних причин;

наявності факту появи на роботі у нетверезому стані, у стані наркотичного та токсичного сп’яніння, паління на робочому місці;

інших порушень трудової дисципліни.

Повне або часткове позбавлення працівника премії здійснюється спільним рішенням головного лікаря та профспілкового комітету.

Премія не виплачується або знижується за той період (місяць, квартал, рік), в якому мало місце порушення трудової дисципліни, незалежно від того, притягався чи не притягався працівник за це до дисциплінарної відповідальності.

 

4. Заключні положення.

            У разі незгоди з розміром преміювання, або з підставами позбавлення премії, працівник має право звернутися в комісію по трудовим спорах або до суду.

 

 

 

 

Додаток № _____

 

Найменування закладу

 Затверджені на зборах (конференції) трудового колективу

"          "          20___року

 

ПРАВИЛА

внутрішнього трудового розпорядку

працівників повна назва закладу

 

1. Загальні положення.

1.1. Відповідно до Конституції України кожен мас право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає, або на яку він вільно погоджується. Адміністрація створює умови для повного здійснення працюючими права на працю, в т.ч., на належні і здорові умови праці, на заробітну плату, не нижчої від зазначеної Законом, Держава гарантує громадянам захист від незаконного звільнення, своєчасне одержання винагороди за працю.

В лікарняному закладі трудова дисципліна ґрунтується на свідомому виконанні працівниками своїх трудових обов'язків і є необхідною умовою організації ефективної праці і лікувального процесу.

Трудова дисципліна забезпечується методами переконання та заохоченням до сумлінної праці. До порушників дисципліни застосовуються заходи дисциплінарного і громадського впливу.

1.2. Трудовий порядок лікарняного закладу визначається правилами внутрішнього трудового розпорядку, які мають на меті сприяти вихованню працівників, зміцненню трудової дисципліни, організації праці на науковій основі, раціональному використанню робочого часу, високій якості роботи,
забезпеченню охорони здоров'я населення, в тому числі при наданні
населенню медико-санітарної допомоги.

1.3. Питання пов'язані із застосуванням правил внутрішнього трудового
розпорядку вирішуються адміністрацією лікарняного закладу в межах наданих їй прав, а у випадках передбачених законодавством і правилами внутрішнього трудового розпорядку, спільно або за погодженням із профспілковим комітетом, а також трудовим колективом відповідно до його повноважень.

 

 

2. Порядок прийняття та звільнення працівників.

2.1. Працівники реалізують право на працю шляхом укладення трудового договору з назва закладу.

2.2. При укладенні трудового договору громадянин зобов'язаний подати паспорт або інший документ, що засвідчує особу, трудову книжку, а у випадках передбачених законодавством - також документ про освіту (спеціальність, кваліфікацію), про стан здоров'я та інші документи.

Відповідно до Основ законодавства України про охорону здоров'я медичною і фармацевтичною діяльністю можуть займатися особи, які мають відповідну спеціальну освіту і відповідають єдиним кваліфікаційним вимогам.

При укладенні трудового договору забороняється вимагати від осіб, які поступають на роботу, відомості про їх партійну і національну приналежність, походження, прописку та документи, подання яких не передбачене законодавством.

2.3. Укладення трудового договору оформляється наказом головного лікаря. У наказі повинно бути вказано найменування посади (професії) відповідно до Державного класифікатора професій України або штатного розпису та умови оплати праці.

Трудовий договір вважається укладеним і тоді, коли наказ не був виданий, але (працівника фактично було допущено до роботи відповідною посадовою особою.

2.4. Забороняється укладення трудового договору з громадянином, якому за медичним висновком запропонована робота протипоказана за станом здоров'я.

2.5.До початку роботи за укладеним трудовим договором адміністрація зобов’язана:

- роз'яснити працівникові його права і обов'язки та проінформувати під розписку про умови праці, наявність на робочому місці, де він буде працювати, небезпечних і шкідливих виробничих факторів, які ще не усунуто, та можливі наслідки їх впливу на здоров'я, умови оплати праці, пільги і компенсації за роботу відповідно до чинного законодавства і колективного договору;

- ознайомити працівника з правилами внутрішнього трудового розпорядку та колективним договором;

- визначити працівникові робоче місце, забезпечити його необхідними для роботи засобами;

- провести інструктаж працівника з техніки безпеки, виробничої санітарії, гігієни праці та протипожежної охорони.

2.6. На всіх працівників, які поступають на роботу вперше, заводяться трудові книжки не пізніше 5-ти днів після прийому на роботу.

2.7. Працівник повинен виконувати доручену йому роботу особисто і не має права передоручати її виконання іншій особі, за винятком випадків, передбачених законодавством.

2.8. Адміністрація не має права вимагати від працівника виконання роботи не

обумовленої трудовим договором.

2.9. Припинення трудового договору може мати місце тільки на підставах, передбачених законодавством.

Працівник   має   право   розірвати   трудовий   договір,   укладений   на невизначений строк, попередивши адміністрацію письмово за два тижні. У разі, коли заява працівника про звільнення з роботи за власним бажанням зумовлена неможливістю продовжувати роботу з поважних причин, трудовий договір повинен бути розірваний у строк, на який вказує працівник.

У разі невиконання адміністрацією законодавства про працю, умов колективного чи трудового договору, працівник має право розірвати трудовий договір у визначений ним строк.

Розірвання трудового договору з членом профспілки за ініціативою адміністрації не допускається без попередньої згоди профспілкового комітету, крім випадків передбачених законодавством.

2.10. Припинення трудового договору оформляється наказом головного лікаря, який зобов'язаний у день звільнення видати працівникові належно оформлену трудову книжку і провести з ним остаточний розрахунок. Про нараховані суми, належні працівникові при звільненні, адміністрація письмово повідомляє працівника перед виплатою зазначених сум.

У разі звільнення працівника з ініціативи адміністрації, працівникові видається копія наказу про звільнення з роботи. День звільнення вважається останнім днем роботи.

 

3. Основні обов’язки працівників.

3.1. Працівники зобов'язані:

- працювати чесно і сумлінно, своєчасно і точно виконувати розпорядження адміністрації, керівників підрозділів, додержуватись трудової і технологічної дисципліни, вимог нормативних актів про охорону праці, дбайливо ставитись до майна лікарні;

- вчасно приходити на роботу, використовувати весь робочий час для продуктивної праці, утримуватись від дій, що заважають іншим працівникам виконувати їх трудові обов'язки;

- дотримуватись порядку та чистоти на своєму робочому місці, у відділенні, кабінеті та інших структурних підрозділах, а також на території лікувального закладу. Після закінчення роботи передавати своє робоче місце, обладнання і пристосування в належному стані;

- дотримуватись професійних обов'язків медичних і фармацевтичних працівників, зокрема, щодо вимог професійної етики і деонтології, збереження лікарської таємниці, надання першої невідкладної медичної допомоги громадянам у разі нещасного випадку та інших екстремальних ситуацій, пропагування, у тому числі власним прикладом, здорового способу життя, надання консультативної допомоги своїм колегам, та інших обов'язків, передбачених законодавством;

- знати і виконувати Інструкції користування машинами, механізмами, устаткуванням та іншими засобами лікувального закладу, користуватись засобами колективного та індивідуального захисту;

- додержуватись зобов'язань з охорони праці, передбачених колективним договором (трудовим договором) та правилами внутрішнього трудового розпорядку;

- проходити у встановленому порядку попередні та періодичні медичні огляди;

- співпрацювати з адміністрацією у справі організації безпечних та нешкідливих умов праці, особисто вживати посильних заходів щодо усунення будь-якої ситуації, яка створює загрозу життю чи здоров'ю працівнику або людям, які його оточують і довкіллю. Повідомляти про небезпеку свого безпосереднього керівника або іншу посадову особу;

- систематично підвищувати рівень професійних знань та майстерності.
3.2. Коло обов'язків, які виконує кожний працівник за своєю спеціальністю, кваліфікацією або посадою визначається професійними обов'язками медичних і фармацевтичних працівників, а також обов'язками інших працівників, передбачених положеннями, посадовими інструкціями, технічними правилами та іншими документами, затвердженими у встановленому порядку, тарифно-кваліфікаційними довідниками робіт і професій робітників, кваліфікаційними довідниками посад службовців.

 

4. Основні обов’язки адміністрації.

4.1. Адміністрація зобов'язана:

- правильно організовувати працю працівників, щоб кожен працював за своєю спеціальністю і кваліфікацією, мав закріплене за ним робоче місце, своєчасно до початку роботи, що доручається, був ознайомлений із встановленим завданням і забезпечений роботою протягом усього робочого дня (зміни), забезпечити здорові і безпечні умови праці, справний стан інструментів, обладнання, а також нормативними запасами сировини, ліків, засобами медичного призначення, матеріалами необхідними для безперебійної і ритмічної роботи;

- створити умови для забезпечення охорони здоров'я населення і високого рівня надання йому медичної допомоги, зростання продуктивності праці шляхом впровадження новітніх досягнень науки, техніки і наукової організації праці, організовувати вивчення і впровадження передових прийомів і методів праці, удосконалювати організацію і обслуговування робочих місць, механізувати важкі і трудомісткі роботи, впроваджувати технічно обґрунтовані і переглядати застарілі норми праці;

- всіляко розвивати форми організації і стимулювання праці, здійснювати заходи щодо підвищення ефективності праці колективу, організовувати вивчення, поширення і впровадження передових прийомів та методів праці;

- своєчасно доводити до структурних підрозділів планові завдання, забезпечувати їх виконання з найменшими затратами трудових, матеріальних і фінансових ресурсів;

- постійно удосконалювати організацію оплати праці залежно від кінцевих результатів роботи, забезпечувати матеріальну зацікавленість працівників у результатах їх особистої праці, економно і раціонально витрачати фонд оплати праці та інші фонди, не допускати порушень у застосуванні діючих умов оплати і нормування праці;

- забезпечувати трудову і виробничу дисципліну, постійно здійснюючи організаторську, економічну і виховну роботу, спрямовану на її зміцнення, усунення витрат робочого часу, формування стабільного трудового колективу, застосовувати дисциплінарні стягнення до порушників трудової дисципліни, враховуючи при цьому думку трудового колективу;

- неухильно дотримуватись законодавства про працю та охорону праці, поліпшувати умови праці, забезпечувати належне технічне обладнання всіх робочих місць і створювати на них умови роботи, що відповідають правилам з охорони праці (правилам з техніки безпеки, санітарним нормам та інше);

- вживати необхідних заходів щодо профілактики виробничого травматизму, професійних та інших захворювань працівників, своєчасно надавати пільги та компенсації у зв'язку зі шкідливими умовами праці у випадках передбачених законодавством (скорочений робочий день, додаткові відпустки, лікувально-профілактичне харчування та ін.), забезпечувати працівників відповідно до діючих норм спецодягом, спецвзуттям та іншими засобами індивідуального захисту;

- постійно контролювати рівень знань та дотримання працівниками вимог з техніки безпеки, виробничої санітарії, гігієни праці та проти пожежної охорони;

- розвивати професійні змагання, створюючи умови трудовому колективу для всілякого підвищення ефективності роботи, раціонального використання робочого часу;

- своєчасно розглядати і впроваджувати винаходи та раціоналізаторські пропозиції, підтримувати і заохочувати новаторів;

- забезпечувати систематичне підвищення професійної кваліфікації працівників;

- створювати для трудового колективу необхідні умови для виконання ними своїх повноважень, передбачених законодавством та колективним договором, сприяти створенню у колективі ділової, творчої обстановки, всіляко підтримувати і розвивати ініціативу та активність працюючих, забезпечувати їх участь в управлінні лікарняного закладу, своєчасно розглядати критичні зауваження та пропозиції і повідомляти колективу про вжиті заходи.

 

5. Робочий час та його використання.

5.1. Повна назва закладу працює по 5-ти денному робочому тижню з двома вихідними днями – субота та неділя. Тривалість робочого часу працівників не може перевищувати 40 годин на тиждень. Для працівників зайнятих на роботах зі шкідливими умовами праці - не більше 36 годин на тиждень.

5.2. Напередодні святкових і неробочих днів тривалість роботи працівників, які працюють при 40 годинному робочому тижні, скорочується на 1 годину.

5.3. Робочий день лікувального закладу починається о ____ годині. Перерва на обід для адміністративно-господарського персоналу встановлюється з ____   до ______годин. Закінчення роботи о ______ годині.

5.4. Для медичних працівників поліклінік, дільничних лікарів та медсестер, лікарів стаціонарних відділень, молодшого медперсоналу перерву на обід терміном _______ хвилин, згідно графіків роботи.

5.5. На роботах, де за умовами праці перерву для відпочинку і харчування встановити неможливо, працівникам надається можливість прийняття їжі протягом робочого часу.

Перелік  таких  робіт,   порядок  і  місце  харчування  встановлюється адміністрацією за погодженням з профспілковим комітетом.

5.6. Для медичних працівників при 6,5-годинному робочому дні встановлення перерви на обід не обов’язково.

5.7. Тривалість щоденної роботи, в тому числі початку і закінчення роботи, перерви для відпочинку та приймання їжі, визначається графіками змінності, що затверджуються адміністрацією за погодженням з профспілковим комітетом з дотриманням встановленої тривалості робочого часу за тиждень, або інший обліковий період.

5.8. Відповідно до ст.61 КЗпП України на роботах, пов'язаних із наданням медичної допомоги населенню застосовується помісячний графік робочого часу. Тривалість нічної роботи дорівнює денній і становить 12 годин у зміну. Призначати працівника на роботу протягом двох змін підряд забороняється. Графіки змінності доводяться до працівника, як правило, не пізніше ніж за один місяць до введення їх в дію.

5.9. Працівники чергують по змінах рівномірно. Перехід однієї зміни в іншу повинен відбуватись, як правило, через кожен тиждень в години, визначені графіком змінності.

 

Наприклад

                                                             1-ша зміна                           2-га зміна

Початок роботи                                   8.00                                       20.00

Закінчення роботи                              20.00                                       8.00

 

5.10. Тривалість перерви в роботі між змінами має бути не меншою подвійної тривалості часу роботи в попередній зміні (включаючи і час перерви на обід).

5.11.    Адміністрація зобов'язана організовувати облік виходу на роботу працівника і її закінчення. Кожен працівник зобов’язаний відмітити свій прихід на роботу до початку роботи, а по закінченню робочого дня залишити робоче місце в належному стані.

Працівник, що з'явився на роботу в нетверезому стані, не допускається до роботи у цей робочий день (зміну).

Час витрачений на переодягання перед початком і після закінчення робочого дня (зміни), не входить в облік робочого часу.

5.12.    На безперервних роботах (стаціонари, ургентні підрозділи поліклінік, станцій невідкладної медичної допомоги, тощо) забороняється залишати зміну до приходу працівника, який його заміняє. У разі не виходу працівника, що замінює, працівник повинен повідомити про це старшого по роботі (зміні), який зобов'язаний негайно вжити заходів щодо заміни його іншим працівником.

5.13     В окремих випадках дозволяється змінити час початку і кінця роботи по особистій заяві працівника з дозволу адміністрації і за згодою профкому,
враховуючи при цьому можливості лікувального процесу.

5.14     Тривалість робочого дня для всіх працівників встановлюється відповідно до вимог наказу МОЗ України від 25.05.2006р.№ 319 «Про затвердження норм робочого часу для працівників закладів та установ охорони здоров"я» , а також постанови Кабінету Міністрів України № 163 від 21 лютого 2001 року «Про затвердження Переліку виробництв, цехів, професій і посад із шкідливими умовами праці, робота в яких дає право на скорочену тривалість робочого тижня».

5.15.    Встановити для працівників лікувального закладу, згідно чинного
законодавства, норму тривалості робочого дня та робочого тижня:

 

К-сть годин на тиждень

 

Тривалість одноденного робочого часу при 5-ти денному робочому тижню

 

Категорія працівників

 

40 годин

8 годин

Керівники, їх заступники, головні бухгалтера та їх заступники, керівники відділів, служб та інших підрозділів (за винятком лікарів та фахівців з базовою та неповною вищою медичною освітою - керівників структурних підрозділів та закладів охорони здоров'я, у т.ч. амбулаторно-поліклінічних), головні фахівці (головні медичні сестри, головні фельдшери, головні інженери, головні енергетики, головні технологи, тощо), фахівці, технічні службовці та робітники (за винятком тих, хто працює у шкідливих умовах праці). Провізори, фармацевти аптек, зайнятих тільки відпусками ліків та інших товарів. Молодші медичні сестри, молодші медичні сестри з догляду за хворими, сестри-господарки (за винятком тих, хто працює із шкідливими умовами праці).

38годин 30 хвилин

7 годин 42 хвилини

Лікарі і фахівці з базовою та неповною вищою медичною освітою (середній медичний персонал), мед реєстратори, дезінфектори (без шкідливих умов праці)

36 годин

7 годин 12 хвилин

Працівники згідно до Переліку професій, встановлених постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2001 року № 163 (для кожного закладу індивідуально) і працівники віком від 16 до 18 років.

33 години

6 годин 36 хвилин

Лікарі, зайняті виключно амбулаторним прийомом хворих в амбулаторно-поліклінічних закладах, амбулаторно-поліклінічних підрозділах, ФП, ФАПах, центрах (бюро) медико-соціальної експертизи, лікарсько-консультативних комісіях, лікарі-стоматологи, лікарі-стоматологи-протезисти, лікарі-стоматологи-ортодонти, зубні лікарі, зубні техніки. Лікарі і середній медперсонал, які працюють на протязі робочого часу на мед генераторах ультракороткохвильової частоти потужністю більше ніж 200т ват.

 

30 годин

6 годин

Працівники згідно до Переліку професій,
встановлених постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2001 року № 163 (для кожного лікувального закладу, індивідуально), вихователі, старші вихователі закладів охорони здоров'я.

 

5.16. За рішенням трудового колективу та за особистою заявою працівників і за погодженням з профспілковим комітетом можна для окремих категорій
працівників ( крім водіїв автотранспорту) встановити тривалість робочої
зміни 24 години (наказ МОЗ України М» 204-о від 18.XI.2000 р.)

5.17. Робота в надурочний час, як правило, не допускається. Застосування роботи в надурочний час дозволяється у виняткових випадках, лише з дозволу профспілкового комітету.

5.18. Забороняється у робочий час:

- відволікати працівників від їхньої безпосередньої роботи, викликати або знімати їх з роботи для виконання громадських обов'язків, крім випадків встановлених на законодавчому рівні і проведення різного роду заходів, що не пов'язані з їх діяльністю;

- скликати збори, засідання і наради, що не пов'язані з лікувальним процесом і діяльністю лікувального закладу;

5.19.    Графік надання щорічних відпусток затверджується адміністрацією за
погодженням із профспілковим комітетом, виходячи з необхідності
забезпечення нормальної роботи лікарняного закладу і сприятливих умов
для відпочинку працівників. Графік відпусток складається на кожний
календарний рік не пізніше 5 січня поточного року і доводиться до відома
всіх працівників.

 

6. Заохочення за успіхи в роботі.

6.1. За зразкове виконання трудових обов'язків, досягнення у наданні медичної допомоги населенню, підвищення продуктивності та поліпшення якості роботи, тривалу і бездоганну працю, новаторство та інші успіхи в роботі, до працівників застосовуються такі заохочення:

а)         оголошення подяки;

б)         видача премії;

в)         нагородження цінним подарунком;

г)         нагородження Почесною грамотою;

д)         занесення до Книги пошани, на Дошку пошани;

Заохочення передбачені п. а)б)в) застосовується адміністрацією за погодженням, а передбачені п,г)д) - разом з профспілковим комітетом. При застосуванні заохочення враховується думка трудового колективу.

Заохочення оголошується наказом в урочистій обстановці і заносяться до трудових книжок працівників.

6.2. Працівникам, які успішно і сумлінно виконують свої трудові обов'язки,
надаються в першу чергу переваги та пільги в галузі соціально-культурного та житлово-побутового обслуговування (путівки до будинків відпочинку,
поліпшення житлових умов і т.д.)

За  особливі  трудові  заслуги  подання   на  кращих   працівників направляються у вищі органи для заохочення, нагородження орденами, медалями, почесними грамотами, нагрудними значками і до присвоєння почесних звань на знання кращого працівника за даною професією.

 

7. Відповідальність за порушення трудової дисципліни.

7.1. Порушення трудової дисципліни, тобто невиконання або неналежне
виконання з вини працівника покладених на нього трудових обов'язків, тягне
за собою вжиття заходів дисциплінарного стягнення або громадського
впливу.

7.2. За порушення трудової дисципліни до працівника може бути застосовано
тільки одне із таких дисциплінарних стягнень:

1) догана;

2) звільнення.

7.3. Адміністрація має право замість накладання дисциплінарного стягнення передати питання про порушення трудової дисципліни на розгляд трудового колективу.

7.4. Адміністративне стягнення застосовується керівником, якому надано право прийняти на роботу даного працівника.

7.5. Дисциплінарне стягнення застосовується безпосередньо за виявленням проступку, але не пізніше одного місяця з дня його виявлення, не рахуючи часу звільнення працівника від роботи у зв'язку з тимчасовою непрацездатністю або перебуванням його у відпустці.

Дисциплінарне стягнення не може бути накладене пізніше 6-ти місяців з дня його вчинення.

7.6. До застосування стягнення адміністрація повинна зажадати від порушника трудової дисципліни письмове пояснення. Відмова працівника дати пояснення не може бути перешкодою для застосування стягнення.

При обранні виду стягнення адміністрація повинна врахувати ступінь тяжкості вчиненого проступку і заподіяну ним шкоду, обставини, за яких вчинено проступок і попередню роботу працівника.

За кожне порушення трудової дисципліни може бути застосовано лише одне дисциплінарне стягнення.

7.7. Стягнення оголошується у наказі із зазначенням мотивів його застосування і повідомляється працівникові під розписку у 3-денний термін. Наказ про застосування дисциплінарного стягнення може доводитися до відома працівників лікарні, структурного підрозділу.

7.8. Якщо протягом року з дня накладання дисциплінарного стягнення працівника не буде піддано новому дисциплінарному стягненню, то він вважається таким, що не мав дисциплінарного стягнення.            Якщо працівник не допустив нового порушення трудової дисципліни і до того ж проявив себе як сумлінний працівник, то стягнення може бути зняти до закінчення одного року.         

Протягом року дії дисциплінарного стягнення, заходи щодо заохочення до працівника не застосовуються.

7.9. Дисциплінарне стягнення може бути оскаржене працівником в комісію по трудових спорах лікарняного закладу або до суду.

 

 

Головний лікар                                                                               Голова профкому

 

______________П.І.Б.                                                                    _____________П.І.Б.

м.п.                                                                                                   м.п.

  

немає новин.

Календар подій

Попередні April - 2024 Наступні
 Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
01020304050607
08091011121314
151617182021
22232425262728
2930 

Фотодокументи